Renault Sagem S2000RPM (RPMT)
Zaprogramowanie drugiego sterownika (dawcy), przekopiowanie danych.
Modele aut:
- Renault Clio 1.2L, 8V, 2001
- Renault Espace IV 2.0L ->2003
- Renault Laguna II 1.6L / 1.8L .2001 – 2004
- Renault Laguna II 2.0L 2002 – 2008
Częstą usterką tego sterownika jest:
- błąd sterowania przepustnicą ewentualnie falowanie chwilowe obrotów w zakresie 2000 – 3000obr.
- brak reakcji na pedał gazu, samoczynne wchodzenie na wyższe obroty 2000 – 3000obr. (szczególnie po rozgrzaniu silnika)
- nierówna praca spowodowana błędem strerowania wrtyskiwaczy.
Sterownik S2000RPM(T) w zasadzie jest nienaprawialny. Większość wymienionych usterek dawało się naprawić tylko na pewien okres czasu. Sterowniki te wracały jeszcze w okresie gwarancyjnym zwłaszcza po występujących letnich upalnych dniach. W końcu sterownik trzeba i tak wymienić na drugi i go zaprogramować. Zaprogramowanie polega na przekopiowaniu oprogramowania z jednego (tego uszkodzonego) do drugiego sprawnego sterownika. Po takim przeprogramowaniu drugi sterownik jest już gotowy do pracy w aucie.
Czy sterownik pochodzący z odzysku (z demontażu innego auta) musi mieć te same numery na jego naklejce? Nie, nie musi. Co więcej sterownik S2000RPM pochodzący od silnika np. 2.0 (bez turbo) może być zastąpiony sterownikiem pochodzącym od silnika 1.8L,oraz od 1,6L a nawet rzadziej spotykane 1,4L. I odwrotnie. Pozwala na to odczytanie danych z uszkodzonego sterownika i zapisanie ich do drugiego „dawcy”. Wyjątkiem tutaj jest sterownik od silnika 2.0 Turbo czyli S2000RPMT. Przy tym sterowniku ważne jest tylko S2000RPMT przy czym inne numery możemy pominąć.
Wymagane informacje o typie uszkodzenia: dane katalogowe z naklejki lub jakie auto, rok prod. typ/poj./moc silnika, jaka skrzynia biegów (automat/manual), jaka przepustnica (matalowa/plastikowa).a